برای ارتباط با ما تماس بگیرید

تخته وایت برد مغناطیسی

تخته وایت برد مغناطیسی و مدیریت پروژه به روش کانبان

اگر صاحب کسب و کاری هستید و با پروژه های مختلف سر کار دارید ، رسیدن به زمان مورد نظر و تحویل به موقع پروژه ها از اهمیت ویژه ای برای شما برخوردار خواهد بود. یک از روش های مدیریت پروژه روش کانبان Kanban است . و البته که تخته وایت برد نقش اساسی در پیاده سازی این روش بازی خواهد کرد.

تخته کانبان

تخته کانبان چیست ؟

تخته کانبان یک ابزار جهت  پیاده سازی متدولوژی کانبان در انواع پروژه ه است. معمولا تخته کانبان تخته ای فیزیکی است که دارای چیپ های پلاستیکی، آهن رباو یا برگه هایی با قابلیت چسباندن روی تخته کانبان است و یا ممکن است به صورت دستی آیتم ها روی آن نوشته شوند. بنابر این تخته وایت برد های معمولی و مغناطیسی ابزار هایی بسیار کاربردی برای پیاده سازی این روش هستند.

تخته کانبان ، به صورت فیزیکی و یا  آنلاین، دارای ستون ها و سطر های مختلفی است. ساده ترین تخته ها  دارای سه ستون خواهد بود : ستون اول انجام دادن(To Do) ، ستون دوم در حال پیشرفت(In Progress) و ستون سوم انجام شده(Done).

و البته در یک  پروژه توسعه نرم افزار ممکن است ستون ها  شامل : ستون اول بانک اطلاعاتی(Backlog) ، ستون دوم آماده انجام(ready)، ستون سوم کدزنی (Coding) ، ستون چهارم آزمایش(Testing) ، ستون پنجم تأیید(approval) و ستون آخر  انجام شده(Done) باشد.

کارت های کانبان(مانند یادداشت های چسباننده و یا فیکس شده به وسیله مگنت ) نشان کارها است و هر کارت با توجه وضعیت کار مورد نظر روی تخته در ستون مناسب قرار میگیرد. مثلا کاری که هنوز شروع نشده در مرحله پیش از انجام است و باید در ستون انجام دادن(To Do) قرار گیرد. کارت ها با یک نگاه میتوانند با یک نگاه بازگو کننده وضعیت کارها به شما هستند. برای نشان دادن جزئیات بیشتر می توان از کارت ها با رنگ های مختلف استفاده کرد. مثلا کارت سبز نشان دهنده یک ویژگی و کارت نارنجی نشان دهنده یک عملیات یا وظیفه باشد.

مزایای مدیریت پروژه به روش کانبان با تخته وایت برد مغناطیسی

مزایای روش کانبان برای مدیریت پروژه عبارتند از :

  • افزایش انعطاف پذیری : این مدل به صورت شناور است و به محض ورود کار جدید اولویت ها مجدد بررسی می شوند.
  • باعث کاهش اتلاف در پروژه و پرهیز از کار غیر ضروری توسط تیم می شود.
  • سادگی و قابل فهم بودن مدل و سرعت انتقال اطلاعات در این مدل به لحاظ تصویری بودن آن بسیار بالاست.
  • کانلان به بهبود جریان تحویل کمک می کند. این روش باعث تحویل به موقع کارها یا به اختصار JIT  (Just in time delivery) خواهد شد .
  • کم کردن زمان چرخه
    زمان چرخه (Cycle time) زمانی است که طول میکشد تا پروسه کاملا ازجریان کار (Workflow) عبور کند. در روش کانبان کلیه اعضای تیم در تلاش برای عبور کار از پروسه با سرعت و موفقیت هستند.

تخته کانبان

معایب  مدیریت پروژه به روش کانبان با تخته وایت برد مغناطیسی

کانبان نیز مانند هر روش دیگری معایبی دارد که عبارتند از :

  • عدم به روز رسانی تخته و ایجاد تاخیر باعث بروز مشکلات خواهد شد .
  • پیجیدگی بیش از اندازه تخته کانبان باعث بروز مشکل، سخت فهمی و گیج شدن تیم خواهد شد.
  • عدم زمانبندی در تخته های کانبان تخمین مدت زمان لازم برای انجام کارها را سخت مینماید.

ما در آسا برد انواع تخته وایت برد های مغناطیسی متناسب با نیاز شما برای پیاده سازی روش کانبان جهت مدیریت پروژه را تهیه نموده ایم. می توانید از طریق ارتباط با سایت آسا برد و مراجعه به صفحه رسمی آسا برد در سایت دیجیکالا (تنها نماینده رسمی فروش محصولات آسا برد) اقدام به خرید با خیال آسوده نمایید .

برای ثبت سفارش‌های عمده و سازمانی می‌توانید در صفحه تماس با ما با ما در ارتباط باشید

برای مشاهده به روزترین قیمت وایت‌برد مغناطیسی، گرین‌برد مغناطیسی و قیمت تابلو اعلانات و سایر محصولات آسابرد به صفحه لیست قیمت مراجعه کنید

شما می‌توانید برای مشاوره گرفتن با شماره‌های زیر تماس گرفته تا با کارشناسان فروش شرکت آسابرد صحبت کنید

دفتر فروش تهران: ۴۴۷۶۳۹۹۶-۰۲۱

دفتر فروش شهرستان :۴۴۷۲۴۰۵۳-۰۲۱

مدیر فروش: ۰۹۱۲۳۸۳۲۶۹۱ (سعیدی)